Dječja aplikacija „Tales of Mello“: Neka vrijeme pred ekranima bude edukativno

Lifestyle

ajme_portal_post

Nova mobilna aplikacija „Tales of Mello“ predstavljena je poslovnoj, tehnološkoj i obrazovnoj zajednici na zagrebačkom Sveučilištu Algebra. Glavni ciljevi aplikacije su ponovno popularizirati čitanje među djecom te učiniti vrijeme koje danas djeca neminovno provode ispred ekrana kvalitetnim i edukativnim. Zaštitno lice aplikacije je mali kameleon Mello. S njim djeca mogu kreirati preko 250.000 različitih priča, pročitati postojeće koje aktivno piše četvero autora ili ih poslušati kao audio knjige. 

Od ideje do gotovog proizvoda

„Tales of Mello“ dolazi iz hrvatskog start up-a Daidream sa sjedištem u Vukovaru. Autor ideje o Mellu je mladi Vukovarac s dugogodišnjom adresom u Frankfurtu, Nevio Burić, koji je u Njemačku izbjegao s roditeljima kao dijete za vrijeme Domovinskog rata. Nakon uspješne karijere u tvrtkama iz Silicijske doline, čitajući klasične bajke prije spavanja svojoj djeci (11, 6 i 1 godina), došao je na ideju razvijanja aplikacije. Tvrtku je osnovao u rodnom gradu s developerima Dominikom Kajbom i Zvonimirom Kišurekom. U osnivačkom timu pridružio im se i Jan de Jong, nizozemsko-hrvatski poduzetnik, inicijator vize za digitalne nomade, otac četvero djece koji je prepoznao aplikaciju još u fazi ideje. Glavni dizajner je Nijemac Johann Schrer koji je u karijeri radio za najveće automobilske brendove, BMW i Audi. 

„Aplikacija je nastala kao roditeljski odgovor na pitanje može li vrijeme koje djeca danas provode pred zaslonima biti sigurno za njihov razvoj, korisno i edukativno. Započeo sam ovaj projekt s inspiracijom i motivacijom da učinim nešto dobro za svoju djecu. Tehnologija je danas sastavni dio života svih nas, a mladim generacijama od najranije dobi. Naš cilj nije poticati djecu na korištenje mobitela. Međutim, kada dođe vrijeme da djeca uđu u digitalni svijet, Tales of Mello je kvalitetna i korisna alternativa hiperstimulirajućim video i gaming sadržajima. Tales of Mello može biti njihov siguran ulazak u digitalni svijet. Tako roditelji ne moraju brinuti hoće li im to štetiti ili im se prezentirati nešto što nije adekvatno“, rekao je Nevio Burić.

Mello je mali virtualni prijatelj

Mello motivira djecu na istraživanje, uči ih o brojnim temama i potiče ih na kreativnost. Umjesto da su djeca pasivni konzumenti sadržaja, aplikacija ih potiče da se aktivno uključe u njegovo oblikovanje. Mello na poseban način djeci priča o svijetu prirode, ekologiji i održivom razvoju i drugim zanimljivim temama. Baš kao što Netflix pruža personalizirani sadržaj za gledanje, a Wikipedia omogućava pristup beskonačnom znanju, Mello nudi kombinaciju obrazovanja i zabave kroz kreiranje, čitanje i slušanje digitalnih bajki što je čini jedinstvenom na tržištu. U svojim originalnim sadržajima, uz priče kameleona Mella kojih svaki tjedan stiže preko 20 novih, „Mellova biblioteka“ uključuje i priče o Nikoli Tesli, Albertu Einsteinu… 

„Naša aplikacija omogućuje svakom djetetu, bez obzira na socioekonomski status ili geografsku lokaciju pristup visokokvalitetnom obrazovnom sadržaju. Time demokratiziramo pristup znanju i podižemo svijest o važnim temama današnjice. Mello je mali digitalni prijatelj djece. On je i njihov učitelj van učionice koji promiče ljubav prema čitanju, a roditeljima pruža podršku u odgoju te im omogućuje kvalitetno vrijeme s djecom kroz igru i učenje. Najzanimljivije od svega je što djeca mogu biti autori. Tako i članove svoje obitelji mogu napraviti junacima potpuno personaliziranih priča.“, objašnjava Nevio Burić. 

Što kažu roditelji i stručnjaci o dječjoj aplikaciji “Tales of Mello”?

Aplikaciju je prije launcha testiralo preko stotinu obitelji iz Njemačke i Hrvatske. U razvoju aplikacije konzultirani su i stručnjaci iz područja pedagogije i odgoja, među ostalim Nijemice Felicitas Blumenthal i Rabea Wiese. Svoje mišljenje prilikom zagrebačke prezentacije dali su i hrvatski stručnjaci za odgoj i razvoj djece. 

„Moj stav je da vrijeme koja djeca provode na zaslonu treba imati limit. Također, prvi kontakt djece s ekranom treba maksimalno odgoditi. Neopisivo je bitno i znati što djeca rade dok su na mobitelu. S te strane je super što je ova aplikacija označena kao sigurna za djecu. Koliko god mogu, roditelji bi trebali biti pripovjedači bajki svojoj djeci. Ipak, svakako je bolje da su djeca na ovakvoj edukativnoj aplikaciji nego na „pucačini“. Ovakvih aplikacija nam treba. Jasno je da kao generacija sve više idemo u smjeru ekrana i od toga ne treba bježati. Ono što ja stalno ističem je to da treba imati balans. “, rekao je Duško Ilijević, iskusan odgajatelj s dugogodišnjim iskustvom rada s djecom predškolske dobi koji naglašava važnost uravnoteženog pristupa tehnologiji u obrazovnom kontekstu.

„Tales of Mello“ namijenjena je uzrastu nakon treće pa do 12. godine života, a za samostalno korištenje nakon četvrte godine. U prvoj fazi bit će dostupna na hrvatskom, njemačkom i engleskom jeziku. Do kraja godine bit će nadograđena s još nekoliko europskih jezika. U budućnosti je cilj omogućiti je dostupnom i na mandarinskom kineskom i hindi jeziku. 

„Mojih četvero djece su uzrasta od četiri do 11 godina. Aplikaciju vidim kao priliku da se zajedno druže, da najstariji sin najmlađoj kćeri pokaže kako kreirati bajke, da je isprati u tom učenju i kreativnom procesu. Druga kćer, primjerice, nije najveći ljubitelj čitanja i mislim da je ovo idealan način da se zainteresira za čitanje. Sretna sam što je vrijeme moje djece većinom okupirano aktivnostima van kuće i van ekrana, ali kada budu koristili mobitel taj jedan kratki dio dana, onda je dobro da to bude korisno i maštovito kroz „Tales of Mello“ aplikaciju. Naravno, i nama roditeljima to olakšava i daje nam mali dio vremena za sebe i svoje obaveze, dok znamo da su nam djeca sigurna u digitalnom svijetu“, rekla je influencerica Slavica de Jong, majka četvero djece. 

Mello štiti okoliš

U partnerstvo s tvrtkom Daidream uključeni su i brojni drugi koji su prepoznali jedinstvenost ove ideje. Među kojima i Impact Hero, organizacija posvećena stvaranju pozitivnog društvenog utjecaja kroz inovativne projekte i suradnje. U ranoj fazi je i suradnja s WWF Adria, regionalnim ogrankom najveće neprofitne svjetske organizacije za zaštitu okoliša. 

„Drago mi je da smo danas mogli biti tu i podržati ideje koje imaju izvrsni mladi ljudi koji stoje iza ove aplikacije. Naše kolege iz međunarodnog ureda su primjetile aplikaciju i dopala im se. Svidjelo im se kako se prezentiraju teme koje su važne WWF-u. Tako smo zajedno počeli razmišljati kako možemo ponuditi svoje priče. Mi obilujemo sadržajem, ali nam treba njegova prezentacija na jednostavan i prijemčiv način. Kroz naredni period plasirat ćemo na aplikaciju naših 20 priča. Potom će ih ovi krasni ljudi prezentirati na inovativan način. Mi znanstvenici ponekad ne znamo prezentirati to na lijep način. Nama trebaju storytelleri kao što je Daidream i „Tales of Mello“, rekla je Dunja Mazocco Drvar, direktorica zaštite okoliša u WWF Adria. 

“Finalno, naš cilj nije da tiskane knjige izgube na svojoj draži i važnosti u odgoju i razvoju djeteta, nego da spojimo digitalni svijet sa dječjim svijetom mašte i bajki. Želja nam je da jedna top svjetska priča ima hrvatski potpis. Želimo imati zdravu ekspanziju i rast te u Vukovaru zaposliti još desetke ljudi koji će se vidjeti u našem projektu. Kroz brand Mella želimo ponuditi još mnogo korisnih, edukativnih i zabavnih dječjih proizvoda u budućnosti“, zaključio je Nevio Burić. 

„Tales of Mello“ aplikacija od 1. srpnja bit će dostupna za Android uređaje. U narednom periodu bit će lansirana i verzija za iOS uređaje. 
Sviđa ti se ovaj članak? Podijeli ga s prijateljima!
ajme-logo-zeleni

NAJNOVIJI ČLANCI

Otkrijte savršenu torbu za moderne mame

Lifestyle

Fire and Stone: prvi webshop koji donosi tradiciju turskog Peshtemala u Hrvatsku

Lifestyle

Tata je uvijek tu

Lifestyle