Search
Close this search box.

Posca zaluđenost – kvaliteta ili samo dobar marketing?

Lifestyle
ajme_portal_post

Nova generacija novo ludilo

Kao mama jednog tinejdžera pokušala sam shvatiti Posca ludilo. Kada ga pitamo što želi za poklon, odgovor je Posca. Kada dobije džeparac, kupuje Posca. Sve što moje dijete želi zadnjih godinu dana je Posca – markeri svih boja i debljina, blok za crtanje, pernica…Mislila sam da je to nešto što je vidio na YouTube-u pa eto želi, ali u razgovoru sa drugim mamama sam shvatila da nije samo moje dijete zaluđeno već cijela generacija. Kako bih barem donekle razumjela tu opsesiju krenula sam istraživati. Prvo što sam shvatila je da je ovo ludilo globalno, a ne lokalno, te da nije samo generacija mog djeteta zaluđena već svi koji vole bilo kakvu vrstu umjetnosti i diy. Sve to me još više guralo da vidim što je to toliko posebno u Posca markerima.

Realno, svaka generacija ima neko svoje “ludilo”. Moja generacija je imala tamagotchi, koji se na sreću (nostalgija za danima bezbrižnosti) ili nesreću (bacanje novca) opet vraća u modu. Svi smo ga željeli imati. Zašto? Nemam pojma. Vjerojatno je razlog bio “pa svi ga imaju”. Gledajući sada na neke “hitove” mojeg djetinjstva, većina ih je bila suluda i “papilova”. Zato sam se valjda i odlučila na ovo “istraživanje” jer sam racionalna odrasla osoba koja ne želi bacati novac. Uz to, želim dijete naučiti kako prepoznati da netko “prodaje maglu” i na što se isplati trošiti novac, a na što ne.

Posca markeri su ozbiljna priča

Posca proizvodi su djelo japanske tvrtke Mitsubishi Pencil Co. Proizvedeni 1983. prvenstveno za profesionalnu upotrebu. Od samog početka Posca stječe snažnu reputaciju među prvim generacijama crtača grafita, koji marker smatraju svojim glavnim alatom i istražuju njegov puni tehnički potencijal. Pravi procvat doživljavaju od 2000-ih s jačanjem “street arta”. Umjetnici su kreirali nevjerojatne murale ovim markerima. Zbog svoje posebnosti da se mogu koristiti na različitim vrstama podloga pružaju neograničenu slobodu izražavanja.

S razvojem interneta razvija se i ovaj brend. Organizirajući radionice, stalno dodajući nove nijanse i nove debljine vrhova svojoj paleti te organizirajući kampanje na najpoznatijim surf i hip hip natjecanjima postaju globalno priznati među sve širom publikom.

ajmeportal-diy-uradisam-posca-markeri-13

Društvene mreže su postale mjesto gdje njihova popularnost eksplodira. Kada ključni ljudi prepoznaju da ova vrsta umjetnosti ima široku publiku na društvenim mrežama pa organiziraju dobar marketinški tim dobijete Posca ludilo. 

Videa ljudi koji crtaju ovim markerima su viralna. Crtanje po zidovima, po namještaju, po prozorima, po odjeći..dižu kreativnost i mogućnosti na sasvim novi nivo. Na ovaj način Posca markeri nisu namijenjeni samo umjetnicima već postižu popularnost i među ljudima svih dobnih skupina koji se bave DIY (uradi sam) projektima. Bilo da uređuju svoj dom, personaliziraju odjeću ili rade na školskom projektu, Posca markeri su jednostavan i učinkovit alat da bilo tko izrazi svoju kreativnost.

66 nijansi Posca ludila

Posca markere možete pronaći u 66 nijansi, od onih klasičnih osnovnih tonova do metalik i neon verzija. Osim različitih tonova, birate i debljinu vrha. Imaju 8 različitih debljina te dodatni “squeeze” marker (moper) u bočici s kojim se crta po velikim površinama, stvara efekt kapanja, prskanja, spreja ili produbljivanja. Jesu li po ovome posebni? Ovisi s čim ih uspoređujete – ostalim markerima koje pronalazite na policama knjižara ili drugim profi markerima. Guglajući pronašla sam markere koji imaju čak i više debljina vrhova. Sakura, Royal Talens i Winsor&Newton samo su neki od brendova profi markera koje možete pronaći u specijaliziranim trgovinama. 

Po čemu se onda razlikuju?

Kao prvo dostupni su u gotovo svim knjižarama pa čak i onim malim papirnicama u blizini škola. Za razliku od većine markera nisu na alkoholnoj bazi već na vodenoj pa nemaju miris i pogodni su i za malu djecu. Većina markera je deklarirana za crtanje na papiru, staklu, plastici i drvu, dok su Posca i za tkanine i keramiku i porculan pa čak i beton. Na društvenim mrežama suradnju imaju na globalnoj razini ne samo sa umjetnicima već i influencerima sa različitom publikom. Na ovaj način publika su im ljudi svih dobnih skupina i profila. S obzirom da se prodaju u svim knjižarama, većina ih ne smatra profi markerima pa u usporedbi sa ostalim markerima koje pronalaze u ponudi uz njih prednjače i izborom boja i kvalitetom i svestranošću.

Cjenovno su jeftiniji od većine profi markera, te nešto skuplji od ostalih markera koje knjižare imaju u ponudi. Ne znam kakvi su u usporedbi sa ostalim profi markerima, ali su dugotrajniji, jednostavniji za korištenje i imaju više mogućnosti od “klasičnih markera”. Kao mama tinejdžera koji ih ima 30 u ladici, više od godinu dana,  reći ću vam – definitivno isplativiji. Za razliku od klasicnih flomastera ovi markeri u sebi imaju “tintu” pa čak i kada dijete ostavi marker bez poklopca neće se tako brzo isušiti. Još jedna prednost im je da kada se vrh istupi, rascvjeta ili osuši može se samo izvući i okrenuti na drugu stranu (kod vrhova 5M i 3M koji se najčešće i kupuju), a kada se u potpunosti uništi može se kupiti samo vrh i promijeniti.

Dokaz da zaluđenost može biti pozitivna

Generacijski jaz je glavni krivac da je većina dječjih zaluđenosti proglašena suludim. Iako neke stvarno nemaju smisla, odgovorno tvrdim da Posca zaluđenost ima pozitivne strane.

  1. Draže mi je da na YouTube gleda videa ljudi koji nešto stvaraju markerima nego deepfejkove ( za koje niti ne shvaća da su lažni) ili neke haul kupovine
  2. Posca markeri ih potiču na kreativnost, pa više ne crtaju samo po papiru već traže i druge materijale poput drva, plastike i odjeće. Na ovaj način otkrivaju i kako je bojanje različitih materijala u potpunosti različito.
  3. Upotreba Posca markera zahtijeva preciznost i kontrolu pokreta što doprinosi razvoju fine motorike kod djece.
  4. Djeca vole dijeliti ono što izrade s prijateljima (ponekad i obitelji, ovo razumiju roditelji tinejdžera). Kroz zajedničko crtanje i stvaranje projekata, djeca razvijaju socijalne vještine, uče dijeliti ideje i surađivati s drugima.
  5. Crtanje je izvrstan način da izraze svoje emocije. Boje i likovi koje stvaraju mogu biti način za izražavanje onoga što osjećaju. Ovo je posebno važno jer pomaže djeci da prepoznaju i obrađuju sve svoje emocije. Kreativno izražavanje može im pomoći kod stresa ili napetosti jer ovu aktivnost mogu koristiti kao način opuštanja.
    AJME SAVJET za roditelje: pitajte ih o crtežima kako bi saznali njihove dublje osjećaje
  6. Kreativnost im toliko raste da starim predmetima daju novu ulogu. Malo bojanja i stari predmet postaje novi čime se potiče prenamjena predmeta i održiviji način življenja.
  7. Iako dio vremena provode gledajući druge kako stvaraju, puno više vremena pokušavaju stvoriti nešto svoje.
  8. Crtanje markerima zahtijeva koncentraciju i strpljenje. Fokusiranje na detalje i postizanje željenog rezultata potiče dugotrajniju pažnju.
  9. Stvaranje nečega vlastitog i ponosno dijeljenje s drugima doprinosi osjećaju postignuća i važnosti.
  10. Poboljšavaju pamćenje. Da samo vidite kako zapamte nazive boja koje imaju i koje žele kupiti, makar su nazvane ponekad i čudnim imenima na stranom jeziku.

Generacijska zaluđenost izazvana dobrim marketingom?

Dakle, jesu li Posca markeri još jedna generacijska zaluđenost izazvana dobrim marketingom? Možda, ali možda i ne. S jedne strane, svaka generacija ima svoje trendove i “ludila”, a Posca markeri su samo najnoviji član te “ekipe”. No, kad sve zbrojite i oduzmete, shvatit ćete da Posca ludilo ima više pozitivnih nego negativnih strana.

ajmeportal-diy-uradisam-posca-markeri-5

Kada gledate kako vaše dijete s oduševljenjem stvara vlastita umjetnička djela, shvatit ćete da Posca ludilo donosi više radosti i kreativnosti nego što se možda na prvi pogled čini. I, da, kad vam zatreba marker za vlastiti DIY projekt, zašto ne posuditi od vašeg tinejdžera?

Sviđa ti se ovaj članak? Podijeli ga s prijateljima!
logo_green

NAJNOVIJI ČLANCI

ChatGPT – Kako nam umjetna inteligencija pomaže u svakodnevnom životu?

Lifestyle

Mirela Ilenić: Žena koja zna sve tajne svijeta kozmetike

Lifestyle

Grše DALMATINO novi singl najtvrđe ikad

Lifestyle