Search
Close this search box.

Predstave u Splitu kroz ožujak

Događanja

ajme_portal_post

Split u ožujku ima na repertoaru niz scenskih doživljaja koji će zadovoljiti ukuse svih generacija i ljubitelje različitih žanrova. Temperature još uvijek nisu niske, ali navikli smo na “marčane bure”. Ukoliko tražite topli kutak i mjesto za uživanje izaberite neku od predstava u danima koji dolaze. Od klasičnih drama do suvremenih komedija, izbor je bogat, za svakoga po nešto. Donosimo vam popis predstava koje tijekom ožujka možete pogledati.

Gradsko kazalište lutaka, Split

Smojin legendarni pas Šarko, glavni junak njegovih Pasjih noveleta, dočekao je i svoju lutkarsku kazališnu predstavu. Šarko je bio puno više od psa, bio je kumpanjo koji ni po pameti ni po dobi ni po iskustvu nije zaostajao za svojim gospodarom, čime je stekao pravo na svoju ironiju, dišpet i sve vrste manipulacije kojima se bilo koja beštija, bez obzira je li životinjska ili ljudska, služi kad se treba snaći u svom okruženju.
U Pasjim noveletama povezanost i ljubav između Smoje i Šarka „ušla je u zapisnik“, a sad i na kazališnim daskama, u predstavi Nije pas beštija, rekonstruiramo njihove šetnje, dogodovštine i dijaloge u kojima Šarko, zahvaljujući svemu što je Smoje o njemu napisao, vodi glavnu riječ u evociranju zajedničkih uspomena. To je puno više od pasjeg života na koji je bio osuđen dok mu se životni put nije isprepleo s piščevim.

Dvorana Lora

Andrew i Melissa prijatelji su iz djetinjstva. Njihovo dopisivanje započinje slanjem poruka za vrijeme nastave u osnovnoj školi, a nastavlja se cjeloživotnim razmjenjivanjem pisama. I dok njihovi životi idu različitim smjerovima kroz pisma progovaraju o svojim nadama, željama, snovima, pobjedama i porazima.
U međuvremenu Andrew postaje uspješan odvjetnik i političar dok se Melissa okreće umjetnosti i porocima. Kamo ih vodi slučajan susret nakon mnogo godina? Je li, nakon toliko vremena, za njih prekasno? Je li moguć „popravni“ iz ljubavi? I jesu li, nakon toliko godina, osobe iz pisama iste kao one u stvarnosti?

„Sunčani je kraj“ predstava je koja radnju smješta u budućnost, točnije 2033. godinu kada svijetu prijeti apokalipsa. Iako svi znaju da će se ona neminovno dogoditi, nitko ne zna kada će to točno biti. Zbog toga među ljudima vlada iznimna napetost, tjeskoba i nesigurnost. Takva predapokaliptična atmosfera vlada i u „najlipšen gradu na svitu“. Velika je nestašica hrane, voda je zagađena i zbog toga svako malo na ulicama izbiju nemiri. Dioklecijanova palača pretvorena je u luxury resort te je iz nje izbačeno lokalno stanovništvo za koje više ne postoje nikakvi sadržaji. Na Poljudu nema utakmica zbog čega je navijačka skupina Torcida primorana pronaći svoju novu društvenu ulogu. Od posljednje kino projekcije, izložbe i kazališne predstave prošle su godine…

Troje mladih protagonista – Mihaela, Teodor i Noa spletom (ne)sretnih okolnosti susreću se u amfiteatru Doma Mladih, mjestu koje je već nekoliko godina zatvoreno i u kojem je od tragova kulturnih događanja ostalo tek nešto scenografije i rekvizita iz nekih prošlih predstava.

Iako različitih karaktera i svjetonazora, protagonisti su primorani nenadano se suočiti sa Sartreaovom premisom „Pakao su drugi ljudi“, a pritom otkriti i dijelove sebe koje su skrivali.

HNK Split
Autorski projekt Pere Evanovića

Temelj mladom glumcu u stvaranju predstave bile su kratke lirske priče legendarnog ratnog izvjestitelja iz Vukovara – Siniše Glavaševića. Svoje Priče iz Vukovara Pere Eranović je zamislio kao jednosatni boravak u vukovarskom skloništu gdje nastaje interakcija ratnog izvjestitelja i njegovih sugrađana, glumca i publike. 

Kroz formu riječi, pjesme i pokreta – on oživljava scensku stvarnost i suprotstavlja ideje čovjeka i nečovjeka.Ta scenska stvarnost, kroz duhovite i tragične trenutke raste do te mjere da autentični ratni izvještaji Siniše Glavaševića postaju neugodno upozorenje do čega može dovesti slabljenje onog ljudskog u čovjeku. Osim što će one nešto starije podsjetiti na jedno razdoblje ponosa koji se uspio održati nad tolikim strahom i patnjom, ovaj će autorski projekt novim generacijama uputiti i opomenu da je gubljenje radosti i okretanje glave od čovjeka jednako pogubno kao i zaborav.

GKM Teatrin
Robert Kurbaša

Po motivima nezavisnog američkog filma s početka 80-tih godina prošlog stoljeća. Moja večera s Andreom, ova kazališna predstava, pod nazivom Pizza s Krešom, ponire u tematiku smisla života i naših težnji u potrazi za univerzalnom srećom. Dvoje ljudi koji pripadaju intelektualnoj eliti našeg suvremenog društva svoje stavove o životu iznose na “obdukcijski stol intelekta” u jednoj kvartovskoj pizzeriji bezimenog velegrada. Pa ipak možda nisu svjetonazorski stavovi to što traže nego prava i na ispravan način postavljena pitanja o prirodi ljudskog bića i njegovom mjestu u univerzumu. U ovom kazališnom komadu s tri lika pitanja će zasigurno biti puno i bosti će upravo tamo gdje treba, izazivajući kod gledatelja reakciju koja nam je u ovom 21-om stoljeću geostrateških, političkih, ekonomskih, moralnih i etičkih, religioznih i duhovnih previranja potrebna kako bi se što prije pripremili za ono što nam tek dolazi…

Ovakvi sadržaji gdje se progovara , odnosno na sav glas promišlja ljudska egzistencija i pitanja koja nas tište u suvremenom svijetu, od teorija zavjere i urote do zlouporabe znanstvene misli i djela , kazališna umjetnost mora pronaći načine kako publici približiti različite stavove i postaviti adekvatna pitanja, sve kako bi pojedinac sam donio zaključak i dijagnozu vremena u kojem živi… Stoga mislimo da je za duhovno zdravlje, a scenska umjetonsot je tu nužno potreban medij, esencijalno postavljati ovakve i slične komade na scenu kao sredstvo emocionalne i mentalne higijene građana naše zemlje.

HNK Split
Jurica Pavičić

“Crvena voda” priča je o nestanku sedamnaestogodišnje djevojke koja je iščezla jedne rujanske subote godine 1989., nakon ribarske fešte u malom mjestu na dalmatinskoj obali. Policijska potraga ne daje nikakve rezultate, a okolna politička zbivanja – pad jednog sistema, društvene promjene i rat – zasjenjuju nestanak djevojke koji pada u zaborav. Obitelj – otac, majka i brat blizanac – jedini su koji i dalje traže nestalu Silvu. “Crvena voda” proteže se kroz 27 godina, prateći daljnji usud ljudi upletenih u nestanak, od ukućana, osumnjičenih, pa do inspektora komunističke milicije. Kroz njihove sudbine roman zahvaća tri desetljeća života u Hrvatskoj.

Dvorana Lora

“Pračovjek”  – “Defending the Caveman” najduži  je one man show u povijesti Broadwaya i Las Vegasa te je postigao svjetski uspjeh. Urnebesna komedija, autora Roba Beckera osvojila je tijekom godina izvođenja  srca milijuna ljudi diljem svijeta. “Pračovjek” je do sada preveden na 25 jezika te je izveden u više od 52 zemlje, a sam autor je tijekom trogodišnjeg razdoblja proučavao psihologiju, sociologiju i prapovijest kako bi napisao komediju o odnosu i razlikama muškaraca i žena od prapovijesti do danas.

Trenutno više od 40 glumaca diljem svijeta izvodi komediju koja obara sve rekorde gledanosti, a sada je došao red i na Hrvatsku. Hrvatski “PRAČOVJEK ” je talentirani Peđa Gvozdić, glumac i  redatelj koji ovim naslovom obilježava 10 godina umjetničkog djelovanja u Gradskom kazalištu “Zorin dom”.

“Pračovjek” nudi odgovore na vječni rat spolova – stereotipne, ali opet istinske razlike između muškaraca i žena od prapovijesti do danas.  Kroz intenzivnu glumačku igru, mnoštvo  transformacija i izuzetno glumačko umijeće hrvatski “Pračovjek” Peđa Gvozdić nasmijat će vas, podučiti i pomiriti nepomirljivo.

Predstava nastaje u produkciji Gradskog kazališta “Zorin dom”, Zakon Teatra i Theatre Mogula.

HNK Split
Dubravko Mihanović

Žaba Dubravka Mihanovića jedan je od rijetkih suvremenih tekstova koji vremenom ne gubi na svojoj aktualnosti već je i duboko usložnjava. Govoreći prvenstveno o ratnim i postratnim traumama u doba izvrnutih vrijednosti gdje rat poprima mitsko mjesto razdora, Žaba razotkriva sve demone i traume koji su duboko i oštro upisani u sva lica ovog komada. Trojica prijatelja u brijačnici tom mitskom mjestu muškosti otvorit će svoje razlomljene duše u vremenu Badnje večeri. Vrijeme je to kada se okupljaju obitelji i prijatelji i barem na trenutak pokušava se zaboraviti okrutna stvarnost na trenutak.

Dvorana Lora

Mimi i Gita najbolje su prijateljice u svojim ranim tridesetima, poput sestara, ali njihovo dugogodišnje poznanstvo sad je već pred velikim izazovima jer su se u njihove živote uvukli neki novi trenuci prikrivanja istine, brutalne (ne)iskrenosti, čak i ljubomore. Gita je flegmatična i pomalo razmažena bogatašica koja dane krati upijajući mudrosti Žuži Jelinek i smišljajući najgore scenarije koji se mogu dogoditi njezinoj ljubavnoj vezi, a Mimi je neurotična žena bez dlake na jeziku, a koja ne može kroz dan bez cigarete i alkohola.

Mimi dolazi Giti otkriti novost u svom životu, ali ono što je trebalo biti rečeno u nekoliko riječi pretvara se u urnebesnu i emotivnu ‘igru bez granica’ u kojoj svaka krije svoje adute. Hoće li njihovo prijateljstvo preživjeti? Je li zaista uvijek najvažnije biti u pravu? I koliko će cigareta Mimi popušiti prije nego tenzije između nje i Gite doslovno eksplodiraju? Sve to otkriva ova nova komedija o dvije mlade žene pred raljama života, a u kojoj će se i publika sigurno prepoznati i dobro nasmijati. 

HNK Split
Miljenko Smoje, Ivica Ivanišević

Jesmo li nas dvoje stvarali istoriju? – upitat će u jednom trenutku Roko Prč, kamarjer, prvoborac, pa hotelijer, svoju suprugu Anđu. Pitanje je, naravno, retoričko, njime on samo želi naglasiti njihovo neotuđivo pravo da prošlost ugode po svojoj mjeri i iz nje izvedu privilegij oblikovanja budućnosti. Uostalom, svaki se rat – ili, još šire, svaki se sukob – samo zato vodi: da bi se steklo pravo na pisanje povijesti. Kad se suoče militantni vjernik i borbeni ateist, oni se de jure sukobljavaju zbog apstraktnih koncepata odnosno maglovitih pitanja početka čovjeka i svijeta, ali de facto samo zbog prava na pisanje povijesti. Pobijedi li vjernik, volja Božja postaje mjerom svih stvari; nadvlada li u tome sukobu ateist, jedino što se računa jest volja čovjeka. 

Miljenka Smoju obično se predstavlja kao velikog dalmatinskog kroničara, iako se on nikada nije htio gurati među pisce povijesti. Znao je da tamo vlada poprilična gužva, pa je umjesto o velikim istinama, izabrao pisati o malim ljudima. Iz te marginalne, skrajnute, iskošene perspektive, na koncu je uspio prodrijeti do konačnih pitanja i odgovora koji uporno promiču onima bez interesa za rubne pojave i ljude. Upravo zato Smojino djelo nije danas ništa manje živo nego što je bilo prije pedeset godina.

Njegovi likovi odlična su zdravlja, neobično vitalni, jednako uskogrudni, isključivi i obuzeti željom za dominacijom kao nekada. Naravno, ima i onih koji stoje po strani, koji su izabrali svjedočiti komediji, umjesto da u njoj sudjeluju. I jedne i druge vidjet ćete na sceni, ali i u gledalištu, sjedit će u vašoj blizini. Možda im i sami pripadate, pa ustvari nećete gledati kazališnu predstavu, nego tek zuriti u zrcalo.

Dvorana Lora

„Španjolski komad“ prati sudbinu majke Pilar u koju je zaljubljen udovac Fernan, upravitelj zgrada, te njezinih kćeri Aurelije i Nurie, obje glumice. Jedna je slavna filmska glumica koja osvaja nagrade na crvenom tepihu, a druga igra u opskurnim kazalištima izvan grada. Uz Mariana, Aurelijina muža koji se pod teškim teretom života odao alkoholu i letargiji, ni druga lica ove sapunice nisu neopterećena životom svagdašnjim. I iako im se ne događaju ne znamo kakve grandiozne stvari, oni svoje osobne drame shvaćaju jako ozbiljno. Iz toga proizlazi sva komika, potkrijepljena vrsnom glumačkom igrom ovog ansambla.

Dvorana Lora

U ovoj romantičnoj komediji pratimo inteligentnu i britku frizerku Ritu koja osjeća da joj u životu nešto nedostaje, pa upisuje večernji tečaj književnosti.

Na njemu nailazi na profesora Pravdana koji je pak toliko rezigniran da mu više ništa ne nedostaje. Ili je bar tako mislio dok nije sreo Ritu. Ona okreće naglavce ne samo cijelu povijest književnosti, već i njegov život, a na koncu i svoj. Ritina škola jedna je od najizvođenijih suvremenih komedija u svijetu, a u produkciji Kazališta Planet Art adaptirana je za Hrvatsku. Što je znanje, zašto je ono uopće potrebno i čemu ono služi u zemlji u kojoj su zatvori puni doktora i profesora… samo su neka od pitanja s kojima se njih dvoje susreću, svaki sa svoje strane katedre, na tečaju književnosti koji ih oboje mijenja. Ritina škola govori nam o tome što se događa kad se odjednom pojavi djevojka koja – želi znati, želi shvatit, želi skužit… sve!!

Vežite se! Rita nas vodi na najluđi tečaj književnosti ikada!

Dvorana Lora

Tere i Luce“ je urnebesna crna komedija, a ujedno i kazališni krimić s Anjom Šovagović Despot i Natašom Janjić Medančić u glavnim ulogama. Žanrovski bogata, pitka i intrigantna u sadržaju, visprena u dijalogu i prepoznatjiva u likovima, „Tere i Luce“ govori o nama danas, zabavlja nas i pruža nam ogledalo. Sve počinje jednog kišnog jutra koje je trebalo biti obično, kao i sva prije njega, ali to je jutro zauvijek promijenilo njihove živote. Tere i Luce donose tešku odluku.
Dobrodošli u triler komediju koja postavlja pitanje: A što biste Vi učinili?


Ako vas više zanimaju neka druga događanja kroz ožujak, pogledajte popis na ovom linku.
Sviđa ti se ovaj članak? Podijeli ga s prijateljima!
logo_green

NAJNOVIJI ČLANCI

Donosimo veliki vodič ljetnih festivala

Događanja

Rođendanski party #girlsonlyputovanja o kojem će se još dugo pričati

Događanja

Burger fest ide na godišnji odmor

Događanja