Donosimo vam stvarni izvještaj s terena iz prostorija Teatrina solinske Gradske knjižnice u kojem se, u srijedu, odigrao kreativni kaos u najpozitivnijem smislu te riječi. Oni koji su već imali prilike sudjelovatina događanjima poduzetničko-potporne organizacije IRI Centra znali su da mogu očekivati neočekivano.
Tako je i bilo. Na panelu „Kreativan od 8 do 16 sati?“ pod voditeljskom palicom Josipa Škilje, dobro poznatog lica Splicke stand up scene, okupila su se još poznatija lica kreativno – poduzetničke scene:
- Maja Lekšić (Manush communication agency & Radio Dalmacija d.o.o.),
- Gordan Turković (CTA Komunikacije),
- Marko Maljkovic (Locastic),
- Petra Leskovec Dujišin (Infobip),
- Goran Pavlov (IRI Centar),
- Ante Katić (Four of them LLC),
- Josip Vrban (Lumer Print & Shop),
- Nikola Kuprešanin (pisac i scenarist)
Okupljeni su pristali na pravila svima poznate društvene igre Čovječe, ne ljuti se pa ih Škiljo svojim britkim dosjetkama nije štedio. Tako je Gordan Turković postao Mišo Kovač PR scene, Petra Dujišin Leskovec dizajner za stariju populaciju, Marko Maljković indijski zavod za zapošljavanje, Goran Pavlov Chandler Bing poduzetničke scene, a ako je vjerovati Škilji, kako Maja Lekšić svira, svim plešemo. Naravno, ni panelisti nisu ostali imuni na provokacije, pa su baze letjele sa svih strana. Ipak najveći smijeh i aplauz išao je mladim glumcima Umjetničke akademije u Splitu, Zdravku Vukeliću i Mihaelu Elijašu koji su uprizorili komad dramskog teksta scenaristice i copywriterice Ane Ban. Dvojac je na komičan način prikazao kako u praksi izgleda odnos šefa i kreativca, stvarni problemi na koje nailaze i kako uspijevaju pronaći zajednički jezik. Tako Zdravko glumi Vinka, old school direktora tvornice WC papira iz Čaporica kod Sinja, a Mihael Božu, neposrednog i opuštenog kreativca iz Slavonije.
Panelisti su se pronašli u Božinim i Vinkovim anegdotama i poručili okupljenima kako kreativan posao nije lak i da svakako ne prestaje iza radnog vremena, ali i da je raditi takav posao uistinu privilegija. Gordan Turković je okupljenima poručio kako iza uspjeha u poslu stoji mnogo učenja i rada na sebi, mnogo pritisaka, nerazumijevanja klijenata, ali i mnogo više zadovoljstva, te da se kreativnosti, koja ne pita ni za vrijeme ni mjesto, ne treba odupirati. Za one koji su ikada sumnjali u kvalitetu svog pisanja, Nikola Kuprešanin je imao jako motivirajuće riječi i poručio kako nikada ne treba odustati od pisanja. Kvaliteta dođe u trenutku kada onaj koji piše razmišlja samo kao pisac, a ne i kao režiser, kostimograf, glumac i sl. Panelisti su se složili kako je upravo ta stavka „sve o svemu znam“, najveći kamen spoticanja u poslu. Svakome treba prepustiti onaj dio posla u kome je profesionalan i nekada naučiti reći ne, zaključila je Maja Lekšić na tu temu.
Ipak, panel se na sasvim neozbiljan način bavio jednim jako ozbiljnim problemom – ulogom kreativaca u poslovnim procesima što je jedan od glavnih koncepata Capacity2Transform Interreg projekta na kojem trenutno radi Ekonomski fakultet u Splitu, IRI Centar i još devet europskih partnera. Cilj projekta je digitalna i zelena transformacija kulturnih i kreativnih industrija i održivog turizma. Prvi korak transformacije je upravo uključivanje u kreativaca u poslovne procese, pa su Ekonomski fakultet u Splitu i IRI Centar najveća sredstva projekta namijenili besplatnim edukacijama za kreativce. Tako je sinoć Goran Pavlov u ime Capacity2Transform projekta predstavio jedinstvenu edukaciju za Design Sprint – Facilitatora koju će voditi John Vetan ekspert i inovacijski strategist s berlinske Design Sprint Akademije. Ona je namijenjena zaposlenicima u marketingu, dizajnu, poslovnoj analitici, vođenju projekta, timova, programiranju, razvojnom inženjering i onima koji žele biti glavni pokretač svakog poslovnog procesa bez obzira na dob i radno iskustvo. Prijave i detalji same edukacije bit će objavljeni na službenim stranicama Ekonomskog fakulteta u Splitu i IRI Centra idući tjedan. Također su predstavljena i dva vrijedna mentorship programa: Project management i Communication officer, te Influencer akademija koja od listopada kreće na Ekonomskom fakultetu u Splitu.
I naposljetku, mora se priznati kako je ekipa IRI Centra pod kreativnim vodstvom Ane Ban na jedan sasvim drugačiji i svjež način donijela temu poslovnog svijeta o kojoj se svakako treba pričati više. Nitko, ali baš nitko, sinoć iz Solina nije otišao bez osmijeha i to je najbolja potvrda da je kreativa još jednom, odradila odličan posao!