Iako su otoci često sinonim za ljetne radosti, povoljnije cijene smještaja, restorana i aktivnosti u proljeće čine otoke neodoljivim. Lagano se budi hrvatski turizam koji je spavao zimski san i nudi svoje najljepše strane putnicima.
Osim povoljnijih cijena, nije teško shvatiti zašto su otoci u proljeće idealni za putnike željne istraživanja. Otočki gradovi i sela ponovno postaju centri zbivanja, a biciklističke staze i pješački putovi pozivaju na avanturu. U miru i bez gužve možete otkrivati plaže i atrakcije nalijepših otoka na svijetu.
No, kako osigurati mjesto za auto na željenom trajektu Jadrolinije? Donosimo vam pregleda linija na kojima su rezervacije za automobile moguće te pravila ponašanja za one na kojima nisu.
Usluga kupnje karata s rezervacijom za auto
Jadrolinijina usluga kupnje karata na linijama s rezervacijom trebala bi pružiti mir i sigurnost putovanja putnicima. Nažalost, dosta linija još uvijek ide po principu “ko prvi, njegova djevojka”. Međutim, na određenim linijama napokon su osuvremenili sistem pa kupnja karte automatski rezervira mjesto za auto na trajektu za željeni dan i sat polaska. Ova usluga dostupna je putem web stranice Jadrolinije, mobilne aplikacije mJadrolinija te na prodajnim mjestima.
Važno je napomenuti da prilikom kupovine putne karte za auto trebate predočiti prometnu dozvolu. Čak i za putnike s kupljenom rezervacijom, preporučuje se dolazak u luku unaprijed kako bi se izbjegle gužve i osiguralo ugodno putovanje.
Preporučeno vrijeme dolaska u trajektnu luku:
- Zimski period: Za zimske mjesece, kada se ne očekuje pojačan promet, dolazak u luku 30 minuta prije polaska trajekta za putnike je obavezan. U slučaju prijevoza tereta, preporučuje se dolazak 40 minuta prije polaska.
- Ljetni period: Za ljetne mjesece, kada je promet obično veći, preporučuje se dolazak u luku 60 minuta prije polaska trajekta kako bi se izbjegle gužve i osiguralo glatko putovanje.
Trenutno dostupne Jadrolinija linije s rezervacijom za auta
- Valbiska – Lopar
- Zadar (Gaženica) – Rivanj – Sestrunj – Zverinac – Molat – Ist
- Zadar (Gaženica) – Ist – Olib – Silba- Premuda – Mali Lošinj
- Zadar (Gaženica) – Brbinj (Dugi otok)
- Zadar (Gaženica) – Bršanj – Rava – Mala Rava
- Šibenik – Zlarin – Obonjan – Kaprije – Žirje
- Split – Vis
- Trogir (Soline) – Drvenik Mali – Drvenik Veli
- Split – Stari Grad (Hvar)
- Split – Rogač (Šolta)
- Split – Vela Luka (Korčula) – Ubli (Lastovo)
- Sumartin (Brač) – Makarska
- Dubrovnik – Koločep – Lopud – Suđurađ (Šipan)
Za sve one koji planiraju putovanje Jadrolinijinim trajektima ljeti, savjetujemo da nekoliko dana unaprijed rezerviraju svoje karte i dođu ranije u luku. Čak i ako imate rezervaciju, a pojavite se minutu prije ukrcaja, imat ćete problem. Svjedočili smo nekoliko puta da automobili s rezervacijom dolaze “kao zvijezde” zadnje i ostaju žarko (bijesno) blistati na kopnu dok njihov brod plovi prema otoku. Naime, djelatnici Jadrolinije krenu s ukrcajem automobila bez rezervacije ako se oni s rezervacijom ne pojave na vrijeme. Smatrate se “no show”. Zato, računajte na gužve u prometu te čak s rezervacijom dođite ranije u luku.
Na ovim linijama, prema informacijama koje daje Jadrolinija, korisnici prepaid i postpaid kartica moraju također pravovremeno kupiti putne karte. Po dolasku u luku, lučki redari će osigurati glatki ulazak na trajekt, u skladu s putnom kartom ili rezervacijom.
A što je s linijama bez rezervacije?
Za linije bez rezervacije (gdje su karte označene samo datumom polaska), ukrcaj se temelji na redoslijedu dolaska u luku, a putna karta vrijedi za jedno putovanje odabranom linijom do navedenog datuma na karti. Jadrolinija ne garantira ukrcaj u željenom vremenskom okviru na tim linijama. Preporučuju dolazak u luku 1-2 sata prije planiranog vremena isplovljavanja, a za određene linije, posebno tijekom turističke sezone, možda će biti potrebno i ranije.
Važno je napomenuti i da Jadrolinija ne nudi mogućnost izmjene na kartama lokalnih linija. Jedina opcija je storniranje karte uz povrat novca, uz primjenu 10% naknade. Zahtjev za storniranje karata možete poslati na e-mail adresu: booking@jadrolinija.hr i zatražiti povrat novca. Storniranje karte uz 10% naknade moguće je samo za važeće karte. U slučaju da želite putovati ranije od datuma navedenog na karti na linijama bez rezervacije, zamjena karte nije potrebna – vaša karta će biti valjana sve do datuma polaska.
U Splitu, posebno u vrhuncu sezone, Jadrolinija nekada organizira i dodatne trajektne linije kako bi apsorbirala povećani promet u luci. Pravovremena kupnja karata i dolazak ranije u luku može znatno smanjiti stres. Sada, uz sve ove informacije, možete planirati svoje putovanje na jadranske otoke s većom sigurnošću i spremnošću. Kada trajekt napokon krene, sve što dalje trebate učiniti je opustiti se i uživati u nezaboravnoj avanturi koju ti prekrasni otoci nude.